באיגוד הלאומי לבטיחות בדרכים בארצות הברית (NHTSA) מקווים שהתקינה החדשה תיצור מצב שכל נוסע ברכב יוכל להתאים את משענת הראש למימדיו הפיסיים
אין זה סוד שמעט מאד נהגי רכבים מתעניינים בסגולותיהן של משענות הראש, וזאת אף על פי שמדובר באביזר בטיחותי חיוני. מטבע הדברים, רבים מתעניינים בכריות האוויר ובמערכת ה-ABS, אולם שוכחים שישנן גם תאונות רבות שבהן המכוניות נפגעות מאחור.
בבדיקות שנעשו לדגמי הרכב השונים התברר שלא רק רוכשי המכונית נטו להתעלם ממשענות הראש. גם מחוקקי התקנות ברחבי העולם "שכחו" לעדכן את התקינה הבטיחותית ושהדבר בא לידי ביטוי בפגיעה בנוסעים בעת שהרכב נפגע בתאונה מאחור.
במקרים אלו הגוף אמנם נצמד למושב המגונן (תוך כדי שהרכב נפגע מאחוריו ומואץ קדימה), אולם לראש הכבד אין "מושב מגונן" המספק לו תמיכה ראויה.
התוצאה בפועל היא שהראש הכבד מוטח לאחור, שחוליית הצוואר נפגעות מעצמת ההאצה אחורה. התקינה בנושא בדיקת משענות הראש עברו בשנים האחרונות רפורמה מקיפה, הן בתקינה האמריקאית והן בתקינה האירופאית.
הכוונה הייתה ליצור תקינה שתחייב את יצרני הרכבים להתקין משענת ראש מתכווננת שניתן להתאימה למימדיו של הנוסע הספציפי שיושב במושב. מחקירת הפגיעות בחוליות הצוואר עולה כי המשענת צריכה להיות מכוונת הן בציר הגובה (למעלה ולמטה) והן בציר האורך (קדימה ואחורה), כך שהיא תהיה ממוקמת קרוב ככל האפשר לראש הנוסע. המטרה היא שהראש ייזרק מעט ככל האפשר לאחור לתוך המשענת הסופגת, וכך הפגיעה תהיה מינימאלית.
הצעות אטרקטיביות בנושאים הבאים:
מחירון רכב, קניית רכב יד שנייה, קניית רכב יד ראשונה מליסינג, קניית רכב משומש, מכירת רכב, ליסינג מימוני, ליסינג תפעולי, ביטוח רכב וקניית רכב חדש ניתן לקבל במחירון רכב דיסקברי. טלפון 03-6242828.